מי אנחנו

חזון

מורים למען האקלים היא תנועה הפועלת בקרב מורים, תלמידים, הורים והציבור הרחב בישראל, למען העלאת המודעות למשבר האקלים ולצורך הדחוף בבלימתו.

התנועה מחנכת ומובילה לידע, העצמה ופעולה, במטרה ליצור שינוי משמעותי באורחות החיים ושינוי המדיניות הציבורית והחינוכית למען עתיד בר קיימא.

מטרות

  • תנועת מורים למען האקלים שואפת להוות בסיס לשיתופי פעולה בין אנשי חינוך המעוניינים לקדם את ההוראה והעיסוק במשבר האקלים במערכת החינוך. 
  • התנועה תפעל להעלאת המודעות והחשיפה למשבר האקלים בקרב מורים ותלמידים, על היבטיו התיאורטיים והרגשיים. 
  • התנועה תקרא למשרד החינוך לשלב תוכניות לימודים על משבר האקלים, המכוונות לכל הגילאים (גן-יב), משולבות בכל תחומי הדעת ומבוססות על הכשרת מורים מקדימה.
  • התנועה תקרא לשינוי מדיניות ברמה המקומית והארצית ולפעולה אקטיבית של מורים ומורות בתחום משבר האקלים. כמו כן, תפעל לחיזוק ותמיכה במנהיגות התלמידים אשר פועלת למען האקלים, ומתן פלטפורמה לתלמידים להצטרפות אליה.
  • התנועה תפעל לחשיפה ואימוץ של מאפיינים הקשורים באורח חיים בר קיימא, ואקטיביזם סביבתי בקרב התלמידים, המורים וקהילות בתי הספר, במטרה לשמש דוגמא לאורח חיים המגלה אחריות כלפי הדורות הבאים.

דרכי פעולה

תנועת מורים למען האקלים שואפת להוות בסיס לשיתופי פעולה בין אנשי חינוך המעוניינים לקדם את ההוראה והעיסוק במשבר האקלים במערכת החינוך. 

  • תיאום עם רכזי מעורבות חברתית להכרה בשעות עבור התנדבות בארגון סביבתי/ הובלת פרוייקט סביבתי
  • יצירת פלטפורמה לשיתוף פרוייקטים, מערכי שיעור, ותכנים, שנעשו בבתי ספר על ידי מורים
  • יצירת פלטפורמה לשיתוף בין מורים לגבי פעילויות אקטיביסטיות הקשורות לנושאים סביבתיים

התנועה תפעל להעלאת המודעות והחשיפה למשבר האקלים בקרב מורים ותלמידים, על היבטיו התיאורטיים והרגשיים. 

  • קישור והפנייה לחומרים רלוונטיים
  • ימי השתלמות מקוון
  • הרצאות לחדרי מורים וליווי בתי הספר חודשים לאחר מכן: הבניית ידע בנושא ולמידה של פדגוגיה מיטבית, רגשית ותהליכית להוראת משבר האקלים לפי גילאים: י-יב ז-ט א-ו
  • חשיפה של ציבור המורים המנהלים לקיומן של השתלמויות מורים 
  • הרצאות בימי היערכות מורים לקראת תחילת שנה"ל
  • יום עיון/ יום שיא למורים לקראת סוף החופש הגדול

התנועה תקרא למשרד החינוך לשלב תוכניות לימודים על משבר האקלים, המכוונות לכל הגילאים (גן-יב), משולבות בכל תחומי הדעת ומבוססות על הכשרת מורים מקדימה.

  • בניית תכנית השכלה כללית / מבוא למדעים
  • קישור והפנייה לחומרים רלוונטיים 
  • בניית תכנית השכלה כללית/ מבוא ל(מדעים: כימיה, ביולוגיה)

התנועה תקרא לשינוי מדיניות ברמה המקומית והארצית ולפעולה אקטיבית של מורים ומורות בתחום משבר האקלים. כמו כן, תפעל לחיזוק ותמיכה במנהיגות התלמידים אשר פועלת למען האקלים, ומתן פלטפורמה לתלמידים להצטרפות אליה.

  • לעשות מצעד בתי הספר למען האקלים והסביבה
  • כתיבת מכתב מורים למקבלי החלטות – שמרו על עתיד הילדים
  • לתת במה לבני נוער שכבר פעילים לדבר עם תלמידים

התנועה תפעל לחשיפה ואימוץ של מאפיינים הקשורים באורח חיים בר קיימא, ואקטיביזם סביבתי בקרב התלמידים, המורים וקהילות בתי הספר, במטרה לשמש דוגמא לאורח חיים המגלה אחריות כלפי הדורות הבאים.

  • הובלת פרויקטים לימודיים בבתי הספר – יישומיים – נטיעת עצים, פרויקט time , ספריות חפצים וכו'
  • לתת במה לבני נוער שכבר פעילים לדבר עם תלמידים
  • להפגיש מנהיגויות סביבתיות של תלמידים מבתי ספר שונים – כנס אקלים וסביבה לבתי ספר
ליאל
ליאל

אני ליאל, מורה למדעים בביה"ס הדמוקרטי לב השרון. הצטרפתי למורים למען האקלים כי משבר האקלים כבר כאן, הוא צפוי לעצב את העולם שלתוכו גדלים תלמידינו, ומעשינו כעת יכולים להשפיע על מימדיו. באחריותנו לתת לתלמידינו כלים להבין ולהתמודד עם האיום, ולתמוך בהם בהשמעת מחאתם הצודקת על גזל עתידם. ביחד נקדם יצירה של עולם מאפשר ומקיים עבורם.

דיקלה
דיקלה

אני דיקלה, מורה לביולוגיה.
אכפת לי שלילדים שלי יהיה עולם ראוי לחיות בו, עשיר במיני צמחים ובעלי חיים, טבע לטייל בו, מים ומזון זמינים בשפע, נופים ירוקים ואקלים נוח. כפי שלנו היה.

הילה
הילה

אני הילה, מורה למדעים בבית הספר הדמוקרטי בחדרה.
תמיד חשבתי שאני יודעת הכל על משבר האקלים והמשבר האקולוגי שאנחנו נמצאים בו,
עד שלפני 4-5 שנים עברתי השתלמות בנושא – והבנתי כמה לא ידעתי…
מאז אני פועלת כדי שכל התלמידים והאנשים, באשר הם, ידעו על משבר האקלים,
כי אחרי שיודעים – כבר אי אפשר להישאר אדישים…

ניב
ניב

שמי ניב הורוביץ, -מפתח תוכניות של חדשנות חינוכית בנושאים של יזמות וקיימות.
אני חווה פער לא הגיוני בין הרצון שלנו להעניק לילדים/ות ולתלמידים/ות שלנו את הטוב ביותר לבין חוסר המוכנות שלנו לקחת אחריות ולשנות את ההרגלים והדרך בה אנו חיים.
משבר האקלים לא התחיל היום אבל למי שמוכן לשלוף את הראש מהחול ברור שזה האתגר הגדול וההזדמנות הגדולה של תקופתנו. רק ביחד נוכל להתגבר על המשבר.
הצעד הראשון הוא הגברת המודעות וזה התפקיד שמורים/ות למען האקלים לקחו על עצמם/ן. יאללה בואו תתחברו.

בראין
בראין

אני בראין ופעם הייתי מורה להיסטוריה. כיום אני סוציולוג ופעיל אקלים. אני מנהל את Terraem, Inc, ארגון שמטרתו לסייע לארגוני אקלים וליצור מנהיגות אקלימית גלובלית. אני מאמין שאין נושא בוער יותר, ועתיד האנשות תלוי במה שאנחנו עושים כיום.

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

הצטרפו אלינו

רוצה להיות חלק מהתנועה למען האקלים?